ESKİ ETEKDEN ÇANTA YAPTIMMMM

 

 Sevgili ablamın deriden, bordo renk, kabartma desenli, uzun bir eteği vardı . Artık giymediğini görünce el koydum eteğe. Uzun eteğin bana yakışmadığını düşündüğüm için ucundan biraz kırpıverdim. Diz kapaklarımda güzel bir dar etek oldu ,uzun çizmelerle çok güzel oluyor. Ama deri kumaş okadar güzelki kalan parçaları atmaya kıyamadım. Etekle kombin bir çanta yapmaya karar verdim. Yeni aldığım dikiş makinamla dikdiğim ilk çalışma oluyor bu çanta . Heycanla 2 günde bitirdim ve hemen sizlerle paylaşmak istedim.



                                                                           

               Kalan parçalar bunlar tabii bu görünen 2 kat kumaş bir katını ikiye katlayıp çantayı tasarladım, diğer katıylada cep kapak yaptım. Hatta biraz daha parçam kaldı. Onunlada ayakkabı yapmayı düşünüyorum.... :))


Kumaşı ters ikiye katlayıp yanlarından diktim. Kumaşım alta doğru genişliyordu hiç düzeltmedim geniş kısmı çantanın ağzı yaptım. Bişeyler ararken daralmıyayım diye...



Eteğin astarıda aynen kaldığı için onuda aynı taktikle ikiye katlayıp kenarlarından diktim....

Alt köşeleri zıt  kenarları birleştirip enlemesine 5 er cm lik kenarlar oluşturdum....(bilmem anlatabildim mi :))
Aynısını deri kumaş içinde yaptım. Ama onu fotograflamayı unutmuşum...





       çantanın içine telefon gözü yapmak istedim.  evde düğmelerimi içine topladığım kına kesem vardı.... Hemen düğmelere başka bir kutu bulundu ve kına kesesi çantanın astarına iğneyle tutturulup dikildi. Janjanlı olduğu için kolay fakediliyor. Hemde transparan olduğu  için göze ne koydum kolayca görebiliyorum...

 
şimdi sıra geldi  çantanın önüne cep dikmeye . Kızımın legoları kalıp  çıkarmama yardımcı oldu. Çantam aşağı doğru daralan bir yapıda olduğu için cepleride öyle kestim.



cebin ağzını açık bırakacak şekilde cevresini saracak uzun bir şerit kestim. Yaklaşık 4-5 cm eninde. Sonra ağzını boşta bırakarak kenerlarını birleştirdim..








İşte bu çıkacak ortaya  


Sonra ceplerimi çantanın ortasına iğneyle tutturup dikdim....(dikdim diyorum ama hemen öle dikemedik....dedimya makinayla ilk haşırneşirliğim...dikmekden çok sökmüşümdür heralde..)









Söke dike iş ceplerin kapaklarına kadar geldi. Kapakları üçgen kesmek istedim . İki adet şekildeki gibi kesip üstüne dikdim. Buda baya maceralı oldu. Deri kumaşı dikmek mi zor yoksa benmi beceriksizim bilemedim. Dikmeye başlıyorum öbür uca varınca bakıyorum ki kumaş kaymış kapaklarımın ağzı yüzü yamılmış. Yine söke dike biraz yamukluk kadı kızındada vardır deyip çantamı bu şekliyle kabullenmeyi tercih ettim.










                                                                                                                                                                                          


Bugün semt pazarımızda düğme, iğne ,fermuar ,kopça, arma ıvır zıvır ne ararsan bulabileceğin bir tezgah keşfettim.Tam benlik çok eğlendim karıştırırken ve çantam için elimle takabileceğim metal düğlemeler buldum. Parça kumaşım çok olmadığı için çantamın askılarımı metal zincirden yapıcaktım. Askılara uysun diye metal düğmeleri hemen kaptım. Üstelik 8 tanesini 1 tl ye aldım. Mutlu bir şekilde tezgehla vedalaştım...


Çantamın dış kısmı hemen hemen tamam.Şimdi sıra geldi astarını dikmeye...





 Bu şekilde iğneledim pekde güzel oldu ama dikmesi pekde güzel olmadı....saten kumaş deriyi kaydırdı ve her dikişimde deri dönerek büzülerek dikilde.....sekizinci dikip sökmemden sonra , kanaviçe yapmayı akıl ettim...(bu yaptığıma kanaviçemi denir emin değilim)



En son astarı bu şekilde tutturmayı başarabildim.









 Aldığım düğmeleri çantanın 2 yanına askıları tutturmak içinde kullandım. Önce sivri alt parçayla istediğim noktaya delik deldim zincirin halkasını geçirip çantanın ön yüzündende geçirdikden sonra düğmenin üst kısmını elimle bastırarak takdım. Alırken bu kadar kolay takabileceğimi hiç düşünmemiştim...


Ve en son çantamın saplarının takılmış haliii........


ASTARIM VE İÇ GÖZÜMÜN BİR GÖRÜNÜŞÜ...






VE      EN SEVDİĞİM AN.... 
 ÇANTAMIN SON HALİİİ.....KULLANIMA HAZIR...YAMIK YILIK EKSİK GÜDÜK OLSADA SEVEREK TAKACAĞIM  CANIM ÇANTAMM.


SEVGİLERİMLE   YENİ PAYLAŞIMLARIMDA GÖRÜŞMEK ÜZERE....
         


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Banyo Paspas Takımı

Artan Kumaş Parçalarıyla Neler Yapılır?

TAVADAN SAAT YAPIMI ÖZGE'NİN TASARIMI....