TAVADAN SAAT YAPIMI ÖZGE'NİN TASARIMI....

         


Dün sizler için bir tane daha tavadan saat yaptım. Daha öncede bir kaç tane yapmıştım ama fotograflamadığım için yeniden sizler için yaptım....
           Hepimizin evin de çizilmiş teflon tavalar vardır. Bendede vardı 3-4 tane. Saat yapma fikri hep aklımda olan bir işti ama bir türlü tavanın ortasını delecek matkap bulamadığımız için beklemek zorunda kalmıştım. 


                 Önce hertarafı yanmış pis tavayı bir güzel zımparalamak lazım (beni en irrite eden şeyde bu ). Hırtış hırtış tüylerim diken diken ola ola zımparaladım tavayı ,aslında tavaları demem lazım. Diğer 3 tavamı daha seri üretime dahil ettim. Fotograflarda farklı tavalar gözükebilir  en güzel gözükenleri ekledim.


                     Sonra astar boyayla hertarafını boyadım tavanın . İlk kat kuruyunca ikinci katıda attım.. Fırça izleri olmamalı , boyayı fazla sürüp damla izleri süzülmeler olmamalı. İlk katı ince atın ki çabuk kurusun..










Boyalar kururken dergileri karıştırıp hoşuma giden resimleri kestim. Saati  mutfak saatti olarak kullanacaksanız mutfak resimleri kesebilirsiniz , ben renkli hoşuma giden sayfaları kestim. İnternetten beğendiğiniz resimlerin transfer kağıdına baskısınıda alabilirsiniz baskı kalitesi iyi olursa daha kaliteli bişey çıkar ortaya.. Çünkü bazen dergilerden kesilen resimlerin  arka sayfadaki görüntüleri arka fonda gözüke biliyor, ya baskınız kaliteli olsun yada derginiz. Emeğiniz boşa gitmesin...

 

      Astar boyanız iyice kuruyunca seçtiğiniz resmin içindeki  renklere uyumlu bir renk seçin...canlı renkler olması iyi olur....benimki  biraz koyu bir renk oldu malesef , asıl seçtiğim resim yırtılınca yeşile uygun bir resim seçmek zorunda kaldım. Biraz koyu olunca bende saatin akrep ve yelkovanlarını patlatmaya özen gözterdim.  Boya olarak su bazlı ahşap boyası kullandım. Yine ilk kat yeterli olmuyor ikinci hatta hatta üçüncü katı bile sürmek zorunda kaldım.
                                                                                                                                                                                                  


          Gene su bazlı ahşap serisinden dekopaj tutlakıyla hem tavamı hemde resmimin arka yüzünü tutkalladım. Hiç hava kabarcığı kalmayacak şekilde elimle sıvazlatarak tam ortaya yapıştırdım...
yapıştırırken tutkalı çok sürmemek gerekli birde çok vakit kaybetmeden hemen yapışırmalı. Dekopaj kağıdı gibi kalın olmadığı için kağıt eriyip kolayca yıryılabiliyor. Gerçi yırtılırsa çok üzülmeyin. Hemencik kalan artık sayfanızdan uygun bir saksı çiçek böcek ne uydurursanız o boyutta kesip  üstünü yapıştırıverin. Uygun bir nesne ve tonlamada olursa   hiç belli olmuyor..



       Tutkalın kurumasını beklemenize gerek yok hemen  üstüne gene dekopaj tutkalı sürebilirsiniz..




Yanlarada dekopaj tutkalı sürdüm. Vernik görevi görüyor aynı zamanda. Parlak ve doğal bir görünüm katıyor







    

         ŞİMDİ BEKLEME ZAMANI....(.tutkalı sürünce resminiz ve tavanız görünmeye birir teleşlanmıayın kurudukça görüntü ortaya çıkacak)






               Artık saati oluşturmaya başlayabiliriz. Kapanan deliği bir bıçak yardımıyla baskıya zarar  vermeden açtım. Saatçiden aldığım  saat motorunu monte ettim. Sıcak silikonla iyice sabitlemenizi tavsiye ederim...

Akrep ve yelkovan siyah olunca çok belli olmayacaktı. Bende sarı rengi tercih ettim. BEN BURDAYIIIIM  diye bağırsınlar istedim.


VEEEEE  SAATİM DUVARIMDAKİ YERİNİ ALIR....









BUNLARDA  YAPTIĞIN DİĞER TAVADAN SAATLERİM....



                                                                                                                               









KALIN SALICAKLA....

Yorumlar

Unknown dedi ki…
tava saatleri satıyor musunuz ?
Unknown dedi ki…
tava saatleri satıyor musunuz ?
Fatma Tetik TOPOĞLU dedi ki…
Çok güzel olmuş
Fatma Tetik TOPOĞLU dedi ki…
Çok güzel olmuş
Adsız dedi ki…
özgecim bence satmalısın.çok güzeller emeğine sağlık
Unknown dedi ki…
teşekkür ederim beğenmeniz beni mutlu etti...talep olursa tabii satabilirim...ileride inşallah..
Adsız dedi ki…
33çok güzel olmuş renkler çok canlı duruyor.satış blogunuz varmı?
Adsız dedi ki…
özge hanım başka anladığım kadarıyla güzel şeyler yapıyorsunuz...başka sunumlarınız warmı??merakla bekliyoruz??
Unknown dedi ki…
iş ,ev ve çoculdan vakit bulup yaptıkça ekliyorum ...biraz yavaş ilerliyorum ama olumlu yorumlarınız hevesimi arttırıyor....katkınız için teşekkürler.
selçuk dedi ki…
elinize sağlık gerçekten cok güzel,bende yavas yavas basladım ama bazı malzemeleri bulamıyorum

Bu blogdaki popüler yayınlar

Banyo Paspas Takımı

Artan Kumaş Parçalarıyla Neler Yapılır?