dantelden çocuk elbisesi



   Merhabalar .... Uzun zamandır yaptığım tembellik yeter diye düşündüm...Yeniden kafamı dağıtmak ve rahatlamak için kendime yeni bir uğraş buldum.Bukez de terziliğe merak sardım.Makinamla fazlaca haşırneşir oldum ve anladım ki terzilik zor işmiş. Dik sök, dik sök ya ben acemi olduğum içinmidir bilmem kendimi memnun edene kadar baya bir uğraştım ki terziler başkalarını memnun etmeye çalışıyorlar, bu eminim daha zordur.(Tabi benim gibi müşterileri varsa çok çok daha zor). 
           Bizim pazarda bir ıvır zıvırcı var ;düğme şerit fermuar dantel kurdale lastik ne ararsan bulabiliyorsun ve çok ucuza harika şeyler buluyorsun... 20 cm genişlilğnde uzun dantel şeritler buldum.Ve bayıldım hemen aldım....O anda tasarladım elbisemi...Kızıma ciciler dikmenin heyecanıyla eve geldim...2 günde bitirdim...Biraz büyük yaptım yaza giyeceği için...
Önce kızıma göre kalıbını çıkardım astar olarak keten bez kullandım,yumuşacık ve hafif.Üzerine dantelleri ters koyup kol oyumlarını ve yanlarını diktikten sonra tekrar ters çevirip kenarlarından düz dikiş yaptım.
Eteğimizin kalıbını çıkarıp arkayı iki parça olarak yaprım...Dantelleri büzerek  3 sıra olarak eteğe tutturdum...son prova ve elbise tamam.






Elbisenin arkasından bir görünüş...Dantelleri aynı hizada dikmesi oldukça zor yarım cm yamık dikince bile çok belli oluyor bu yüzden birkaç kez dikip sökmek zorunda kaldım.Fermuarı sırtın sol kanadından 1 cm içerde dikerek fermuarı gizledim...Üste küçük bir kanca gerekli sanırım.
Dantelleri son kırıntısına kadar kullandım.Askı yapacak parça  kalmayınca elbisenin üst kısmının altında artan payı yıldızlar ortada kalacak şekilde incecik kıvırdım ve uzun iki askı elde ettim...Kalan payı içinde bıraktım ve kızımla birlikde elbisede büyüsün istedim.


Üst kısma inci boncuklar dikip süslemek istiyorum...İncilerimizle yeniden görüşmek üzere.Hoşaçakalın...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Banyo Paspas Takımı

Artan Kumaş Parçalarıyla Neler Yapılır?

TAVADAN SAAT YAPIMI ÖZGE'NİN TASARIMI....