12 Ocak 2013 Cumartesi

Banyo Paspas Takımı


   ( 1 kalite havlu kumaş üzerine kabartmalı çiçek desenli şerit ile süslenmiş banyo paspas takımı ; orta paspas, klozet paspası,klozet kapağı ve çamaşır makina örtüsü 4 parça el işi takımın fiyatı 125 tl sipariş için afranurum@hotmail.com )
         Uzun bir aradan sonra nihayet bir yayın daha ekleyebildim...Yoğun çalışma temposunda pek vakit bulup oturamıyorum işlerimin başına...Neyse ki sonunda bir derleme yapabiliyorum umarım beğenirsiniz....


              Bu banyo paspasını ünlü ve çok kaliteli bir ev dekorasyon mağazasında görmüştüm...Etiketini görünce göz bebeklerim bir anda büyüdü ve ürünü iyice incelemeye başladım .Mağazada evirip çevirip çaktırmadan nasıl yapıldığına baktım...Havlu kumaşı hiç bir yerde bulamadım...Bende defolu havlu satan bir dükkandan 2 tane banyo havlusu aldım...O zaman dikiş makinam yoktu kesip teyelledim bir terziye diktirmek üzere hazırladım...O sırada  sevgili arkadaşım aynı zamanda  da komşum Fatmacığım dikiş makinası alınca kendim almış gibi sevindim...Sağolsun havluların oluşmasında büyük payı var...İlk malzemeler acemiliğe geldi çok iyi ürünler bulamadım...Örneğin kapitoneyi saten kumaşdan bulabildim ve havlular biraz sert olduğu için dikimi çok zor oldu...O malzemelerle olmayacağını anlayınca onları bir kenara ayırıp yeni baştan yapmaya karar verdim...

          Fatmayla birlikte Eminönü'ne gittik .Oradan havlu kumaş ,  kapitone kumaş ,şerit ve fırfır aldık...Makina örtüsü için saten kumaş da aldık .Orta kalite malzemeler aldık güzel olursa daha kaliteli malzemelerle  üretime devam etmeyi planladık şimdilik 2 tane yapıyoruz biri Fatma'ya , biri bana...Ama devamı gelir mi bilemiyorum. (bu arada bende bir dikiş makinası sahibi oldum, sevgili kocam sağolsun)

     



Eski banyo paspaslarınızı kumaşların üzerine koyarak  kalıp çıkartabilirsiniz...Biz biraz kumaşları kılı kılına yetirmeye çalıştığımız için ölçüler biraz küçük olmak zorunda kaldı.



Yer paspasını yaparken  kapitone kumaş ile havlu kumaşı kenarlarından dikip bir köşesini açık bırakarak ters çevirdim.


 

 
 
 
 





Şeridi kenarlardan eşit uzaklıkta yuvarlak hatlarla dönerek iğneledim...Sonra da kapitonesi ile birlikte diktim.











 

Şimdi sıra geldi makina örtüsünü yapmaya . Saten kumaşı 100*85 cm boylarında, 2 tane kestim..
Kenarlarını kıvırdım.

 




 
 İşte bu kısımda biraz zorlandım...Havlu  kumaş ile kapitone arasına  satenin kenarlarından makinanın ortasına kadar her iki taraftan da eşit şekilde geçerek iğneledim...Satenin ters düz  oluşuna dikkat etmek lazım...Dikmeden önce mutlaka çevirip prova edin...


 



 
 

  















Makina örtüsünün son hali böyle...

Satenlerin ortasına 40*85  ölçülerinde bir saten daha geçirdim.Aslında geçirmek zorunda kaldım...Hesabı yanlış yapınca satenler üst üste binmesi gerekirken birbirlerine bile kavuşamadılar...Böylede fena olmadı bence..




 Şimdi sıra geldi klozet kapağına ....Eski kapaktan kalıp çıkarıp kestim...Kapağın içine geçirecek havlum ve kapitonem kalmadığı için küçük el havlulurımdan birini kestim...Kapağın iç ölçüsünde çizip havlu kumaşa  çapının en geniş olduğu yere kadar diktim...Altta daralan kısmı da kıvırıp içinden lastik geçirdim...




 



 



 









 









Sıra klozet önü ayak paspasında....
Gene eski paspasdan iç oyuntusunu çizdim...Çizilen yerden kapitoneyle havluyu birleştirip diktim...Diktikten sonra kestim..(bu fikri de Fatma'dan aldım).Önce kesip dışardan kıvırmak zor oluyor ama böyle de biraz büzük durdu sanırım...
 
 

 









 

 
 
 
 
BANYOMUN GELİNLİK HALİ...
 









 
 
 
SİZ Bİ DE BUNU FIRFIRLARIYLA GÖRÜN...
İşte Fatma'nın fırfırlarıı dikilmiş banyo takımı ;
 
 
 
                                            Emeği ve fikirleri için Fatma'ya ve desteğinden dolayı Kocama
sonsuz Teşekkürler.

3 yorum:

nil ve ergün dedi ki...

canım ellerine sağlık cok güzel görünüyo.bunları görünce cokmu boşa vakit geçiriyorum acaba diye düşünüyorum ve galiba öyle.gidiş geliş bana da bi dikiş makinası aldırcaksın galiba.

özge aydoğan vardur dedi ki...

saol kardeşim ve tek takipcim...beğenmene sevindim.sadece bloğumun takipcisi değil yaptıklarımın da takipcisi olabilirsin...al bencede bir makina neler döktürürsün neler ...kızçelerimize elbiseler dikeriz...

özge'nin fatmacığı :-) dedi ki...

evet paspaslarımız çok güzel oldu..özgecim çok yaratıcısın...sen düşün,sonra faalıyete geçiririz :)) ne kadar be çabuk sıkılsamda :))